Cookie beleid sv Baarn

De website van sv Baarn is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Binnen de site worden er op dit moment geen analytische cookies gebruikt.

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

FAQ

FAQ

Op deze pagina zijn de meest veelvoorkomende vragen m.b.t. het vrijwilligersbeleid opgenomen. Staat je vraag er niet tussen, neem dan even contact op met de vrijwilligerscommissie via [email protected].
Met alleen de contributie is het niet mogelijk om alle taken uit te voeren voor de club. Ter illustratie
als de bardiensten niet door vrijwilligers kan worden uitgevoerd dan dienen hiervoor
uitzendkrachten voor worden ingehuurd met als resultaat dat de kosten hoger zijn dan de
inkomsten. Oftewel de kantine moet sluiten wat gevolg heeft voor de club omdat de extra inkomsten
van de kantine noodzakelijk zijn voor bijv. onderhoud, renovatie etc.
Het doel van de club is om vrijwilligerstaken ingevuld te krijgen door onze leden. De club is niet
gebaad bij het (deels) afkopen van de taken. We zullen als club zorgdragen voor een een goedgevulde takenlijst, zodat er voldoende mogelijkheden zijn om de benodigde punten te kunnen halen. Eigen voorstellen zijn welkom.

Maar het korte antwoord is: nee. Je dient de volledige 8 punten te halen.
Indien je reeds punten hebt behaald en je ziet dit nog niet terug, stuur een mail naar [email protected], dan zal dit
worden gecorrigeerd.
Wanneer je een vaste functie vervuld binnen de club heb je in de meeste gevallen gelijk voldaan aan het aantal te behalen vrijwilligerspunten per seizoen en ben je vrijgesteld van andere taken, dit kun je controleren via je persoonlijke profielpagina op deze website en clubapp.
Het probleem met de vrijwilligers speelt al enkele jaren (niet alleen bij SV Baarn) en is ook telkens
onderwerp van gesprek tijdens de ALV vergaderingen (2020/2021/2022). 
De minimale leeftijd voor de taken is 18 jaar voor de bardiensten en 12 jaar voor de overige taken. Wanneer bij een taak een afwijkende leeftijd geldt, dan wordt dit aangegeven.
De punten zijn per lid, maar er geldt een maximum van 12 punten voor 2 of meer spelende gezinsleden. Oftewel heeft u 3 gezinsleden voetballend bij S.V. Baarn dan hoeft u maximaal 12 punten te halen.
Jazeker, er komen taken/functies beschikbaar die je zelf kunt inplannen, hierdoor heb je
vrijheid om het op je complexe agenda af te stemmen. We hanteren wel het aantal van 8 te behalen punten per spelend lid met een maximum van 12 punten per gezin.
In principe ben je verplicht om per seizoen een aantal vrijwilligerspunten te verdienen. Wanneer er zwaarwegende redenen zijn waarom je denkt dat dit niet mogelijk is, verzoeken we je contact op de nemen met de vrijwilligerscommissie via [email protected]. We denken graag met je mee om te komen tot een oplossing en overleggen met je wat wel kan.
Binnen de club hebben we voor het behalen van punten een onderschijd gemaakt tussen spelende leden en niet spelende leden.
Spelende leden moeten per seizoen 8 punten verdienen. Niet spelende leden hebben geen puntenverplichting. Er geldt een maximum van 12 punten per (gezins)groep
Vrijwilligers die geen lid zijn hoeven ook geen punten te behalen. 

Bij het behalen van punten is het mogelijk om punten te behalen voor groeps- / gezinsleden. Ouders die zicht als vrijwilliger hebben aangemeld kunnen punten voor hun kinderen die lid zijn van de (gezins)groep. Kinderen kunnen vanaf 16 jaar ook zelfstandig punten behalen. Voor kinderen onder de 16 jaar wordt van de ouders verwacht dat zij de punten voor hun kinderen verdienen.

Voorbeelden:
  • Een gezin met 3 kinderen waarvan ook een ouder spelend lid is moet 12 punten halen per seizoen
  • Een spelend lid zonder verdere gezinsleden die lid zijn moet 8 punten halen.
  • Een gezin met 2 spelende leden moet 12 punten behalen
Wanneer je bent ingelogd op de site zie je onder profiel het volgende overzicht waarin de status mbt tot de vrijwilligerspunten van jou en je gezin zijn opgenomen. De uitgevoerde en geplande taken worden hierin getoond. Wanneer je een vaste rol of functie vervuld dan wordt in de puntentelling hier ook rekening meegehouden. Dit is opgenomen in de oranje balk als 'nog verwachte punten'. 

Geen zorg dus dat vrijwilligersfuncties niet meegeteld worden.

Indien je hier toch twijfels over hebt of vragen: stuur even een mailtje aan [email protected]. Geef dan even aan wat je inlogaccount is en welke rol / functie je binnen de club vervult.
Om gebruik te maken van de volledige functionaliteit van de website en clubapp dien je in te loggen. Wanneer je nog geen account hebt, kan je deze éénvvoudig aanmaken. Inloggen zorgt er ook voor dat je gepersonaliseerde informatie ziet / kan zien, zoals de status van jouw voortgang in het behalen van vrijwilligerspunten gedurende het seizoen.

Door een account aan te maken op de website ben je gelijk geregisteerd als vrijwilliger en (indien lid van de club) wordt je account ook verbonden met jouw lidmaatschap van SV Baarn.

Tevens kan je aangeven wie allemaal tot jouw (gezins)groep behoren.
Ja en nee.  Dat is een lekker duidelijk antwoord...

Voor het inloggen op de SV Baarn website en de clubapp moet je éénmalig een account aanmaken. Hiermee krijg je toegang tot alle informatie en functies op de site / app en kan je voor jou relevante instellingen doen.

Door het aanmaken van een account word je automatisch vrijwilliger. Bij het aanmaken van je account kan je tevens de verbinding leggen met je eventuele lidmaatschap van onze club. Dat is het Ja-deel van het antwoord.

Je hoeft echter geen lid te zijn van de club om je te registreren. Een voorbeeld hiervan zijn ouders van jeugdleden. Ivm het vrijwilligerssysteem dienen zij zich wel aan te melden, waarbij ze samen met hun kinderen die lid zijn een gezinsgroep kunnen vormen. Dit is het Nee-deel van het antwoord.

Ook zijn er (gelukkig) een hoop mensen die de club een warm hart toedragen, maar zelf geen lid zijn. Ook zij kunnen zich registeren op deze wijze.
Ja, dat kan. Hoewel we als club liever zien dat (ouders van) leden hun vrijwilligersbijdrage leveren in natura. We zijn voor een groot deel nl. afhankelijk van vrijwilligers als club.

Mocht je toch besluiten je vrijwilligerstaken af te kopen, dan kan je dat hier aangeven.
Het antwoord hierop is NEE. Als club vinden we dat dat het puntencriterium fair en redelijk is en geen onmogelijke eisen stelt. 8 punten per spelend lid komt overeen met 11 uur inspanning op seizoensbasis. Er zijn meer dan genoeg taken die uitgevoerd kunnen worden. Ook voorstellen vanuit leden en ouders van leden nemen we daar in mee.

De verantwoordelijkheid leggen we als SV Baarn derhalve bij de (ouders van) leden. We gaan het gesprek uiteraard altijd graag aan. Niet achteraf, maar wel vooraf.
Dat kan natuurlijk altijd. Echter: we zijn als club niet over één nacht ijs gegaan. Het voltallige bestuur van SV Baarn ondersteunt dit plan en het is goedgekeurd door de Algemene Ledenvergadering. We vinden het plan reëel en fair en voeren het daarom in. We bieden (ouders van) leden meerdere mogelijkheden om bij te dragen aan onze club. En geloven in het concept. We gaan uiteraard graag het gesprek aan en luisteren naar suggesties. Het plan voeren we wel uit / door.
SV Baarn stelt clubkleding ter beschikking aan spelers op basis van het kledingplan. Veelal wordt in teams de afspraak gemaakt om deze kleding voor het hele team te wassen per wisselende beurt, waarbij (de ouders van) iedere speler aan de beurt komt (komen). We kiezen er bewust voor om dit niet als vrijwilligerstaak op te nemen. Wanneer één ouder alle wasbeurten voor zijn / haar rekening neemt gedurende het hele seizoen, dan levert dit wel vrijwilligerspunten op.

Voor het rijden van het team geldt ook dat we dit niet als vrijwilligerstaak opnemen, maar dat (ouders van) leden hier onderling afspraken over maken. Ook dit zien we niet als vrijwilligerstaak.

Hierin speelt de afweging mee: wanneer een ieder dit voor zijn / haar eigen kind zou moeten doen, dan ben je elke week aan de beurt.

We adviseren teams om dit in samenspraak met de teammanagers samen in te regelen en hier bijvoorbeeld een schema voor te maken, zodat e.e.a. evenredig verdeeld wordt.

En: spreek hierbij elkaar aan, wanneer teamtaken niet evenredig verdeeld zijn / worden.

Wanneer een ouder voor een team gedurende het hele / halve seizoen de teamkleding wast vinden we dat hier echter wel punten mee te verdienen zijn. Meld het via [email protected] en we maken het voor je in orde. Geef hierbij even aan van welk kind je de ouder bent en voor welk team dit plaats vindt.
Samen met de introductie van het punten systeem voor vrijwilligers zijn we ook overgestapt op een nieuwe website en is de SV Baarn Clubapp gelanceerd. Dit als mobiele versie van onze website.  Velen vragen zich af of de Voetbal.nl app ook nog in gebruik blijft. Het antwoord daarop is JA. Voetbal.nl bevat alle competitiegevens van onze teams en wordt beheerd door de KNVB. Deze gegevens zijn echter ook te vinden in onze eigen clubapp en je kan daar ook je favoriete teams instellen.

 In tegenstelling tot vorig seizoen is het puntensysteem voor vrijwillgers echter GEEN onderdeel meer van Voetbal.nl. Wij vonden als SV Baarn dat Voetbal.nl niet de juiste ondersteuning bood die we zochten. Alle vrijwilligerstaken etc zijn ondergebracht in de SV Baarn club app en op de SV Baarn website.

In de Voetbal.nl app zijn bij de selectie van een webstrijd van je eigen team (of die van je kind) wel teamtaken (onder MIJN TEAM), organisatie vervoer (onder VERVOER) en aanwezigheid spelers (MIJN TEAM)  zichtbaar. Deze kunnen gebruikt worden binnen het team om de organisatie rondom een wedstrijd te regelen. Overleg met de teammanager of hij / zij dit wel of niet wil gebruiken.

Dit staat dus los van het vrijwilligerssysteem met punten.
Zeker. Deze blijft op dezelfde wijze ingebruilk als in voorgaande jaren.
De taken voor wedstrijdbegeleiding zijn in het rooster opgenomen per team op de dag van de wedstrijd. Je kan jezelf aan deze taken toewijzen / koppelen vooraf of op de dag zelf. Ben je dit vergeten en wil je achteraf tochje punten claimen? Stuur dan even een mailtje aan [email protected] of [email protected] en wij maken het voor je in orde.
Geen zorg! We zijn begonnen met het inroosteren van de taken die gelijk aan hart het begin van het seizoen van toepassing zijn. In de loop van het seizoen worden er vanuit de diverse commissies steeds meer taken toegevoegd. We denken hiermee iedereen ruimschoots in de gelegenheid te kunnen stellen om aan de puntenverplichting te kunnen voldoen.
We zullen het takenoverzicht in de loop van het seizoen steeds verder uitbreiden en steeds meer taken inroosteren. Heb jij echter zelf een idee wat je voor de club kan en wil doen? Helemaal top! Stuur mail naar [email protected] en we maken er werk van. Letterlijk en figuurlijk :-)
In lijn met het aantal te behalen vrijwilligerspunten per gezinsgroep (8 punten per spelend lid met een maximum van 12 punten met 2 of meer spelende leden) wordt er ook voor maximaal voor 2 spelende leden per gezinsgroep de vrijwilligersbijdrage geïncasseerd. De jongste spelende leden krijgen hierbij vrijstelling bij meer dan 2 spelende leden binnen het gezin.

Deze bijdrage is terug te verdienen door het behalen van punten. Bij 2 of meer spelende leden dienen 12 punten behaald te worden. Bij minder dan 12 punten verdien je de vrijwilligersbijdragen dus niet terug.
We hebben een bardienstschema gemaakt omdat we weten dat ouders het vaak prettig vinden om met andere ouders uit hetzelfde team een bardienst te draaien. Voor de club is het prettig ook practisch om 1 team te kunnen aanspreken op de noodzakelijke bezetting.

Echter: je bent vrij om op andere dagen één of meerdere bardiensten te draaien wanneer jou dit beter uitkomt.
Nee. We zullen in de loop van het seizoen steeds nieuwe taken publiceren in overleg met de commissies van de club. Dit wordt via de diverse kanalen gemeld. Houd ook onze website, sociale media, whatsapp community en nieuwsbrieven in de gaten.

Heb je zelf een goed idee voor het uitvoeren van een taak: meld het ons via [email protected].

Je kunt je zelfstandig aanmelden voor taken vanaf 16 jaar. Misschien heb je bij het invullen van je geboortedatum een verkeerde datum ingevuld, zoals de datum van registreren, waardoor het systeem denkt dat je jonger bent dan 16. Je kunt de door jou ingevoerde geboortedatum zien in je profiel. Geef dit even aan ons door via [email protected] en we passen dit voor je aan.
Er heeft een incassoronde plaatsgevonden van leden met een puntenverplichting die nog geen punten hadden gehaald per 1-2. Aan het eind van het seizoen vindt een verrekening plaats voor de leden die dan alsnog aan de puntenverplichting hebben voldaan. Geen zorg dus dat we ten onrechte de vrijwilligersbijdrage incasseren. We gaan hier als club zorgvuldig mee om.
Het simpele antwoord is: Nee. Alleen bij 'zwaarwegende' redenen verlenen we een vrijstelling. Wanneer je van mening bent dat dit op jou van toepassing is, dan verzoeken we je contact opnemen met de vrijwilligerscommissie via: [email protected]l. 

Afkopen is ook een optie. Mocht je toch besluiten je vrijwilligerstaken af te kopen, dan kan je dat hier aangeven.
In het profiel van een vrijwilliger is een balk zichtbaar met de voortgang van de (gezins)groep. Het groene deel geeft de behaalde punten weer, de oranje balk de geplande punten (inclusief de vaste rollen) en de rode balk de nog te behalen punten. We hebben gezien dat, bij het behaald hebben van het aantal benodigde punten (voor de groep), de oranje en rode balk niet meer zichtbaar zijn. Dit is een bug in Voetbalassist. De geplande punten zijn wel vastgelegd en ook de punten uit de vaste rollen derhalve. Er is een melding van gemaakt bij VA.
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!